Психичното развитие на децата между три и шест години е съвкупност от няколко сфери на развитие: фина и груба моторика; перцептивно развитие /познавателно развитие, включващо усещанията, възприятията и представите за света като цяло/, както и развитие на когнитивните процеси – внимание, памет, мислене; език и реч; социално и емоционално развитие. Всички те формират личността на детето, неговото психомоторно и психосоциално израстване. Това означава, че в тази възрастова група преобладават движението и действието като по този начин детето активно изучава света около себе си, т. е. учи чрез сензориката си. То активно ангажира всички сетива и така придобива цялостна представа за предметите и свойствата им, за явленията и закономерностите на обектите, с които влиза в контакт; изследва и експериментира с различни материали. Всичко това формира интелектуалното му развитие.


Статия: Въведение в Монтесори метод

Автор: Барбара Айзъкс, Академичен директор

Международен обучителен център “Монтесори”, Великобритания
(Montessori Centre International, UK)